انجام رساله دکتری روانشناسی در شیراز | نمونه پایان نامه

انجام رساله دکتری روانشناسی در شیراز | نمونه پایان نامه

بخشی از متن فایل آموزش انجام رساله دکتری روانشناسی در شیراز

تاب‌‌آوري به عنوان توانایی بازگشت به حالت اولیه و سازگاری موفقیت آمیز علیرغم استرس زیاد و شرایط ناگوار، بدون شک از توانمندیهای اجتناب‌ناپذیر انسان در تمامی مراحل تحولی و در تکالیف مختلف رشدی محسوب می‌گردد. توجه ویژه به مطالعات تاب‌آوری در اواخر قرن بیستم، خصوصا، مورد علاقه محققین حوزه روانشناسی مثبت  بوده است. چرا که آنچه مورد علاقه چنین رویکردی ‌می‌باشد بالا بردن ظرفیت انسان‌ها برای سازگاری و رشد هر چه بیشتر در برخورد با شرایط ناگوار می باشد (ماستن،2001). در واقع، تأکید این دیدگاه شناسایی سازه‌ها و ارائه مدل‌ها و فرآیندهایی است که موجبات سازگاری مثبت انسان‌ها را فراهم می آورد. تغيير و تحولات سريع در دنياي كنوني و پيچيدگي جوامع باعث تعدد منابع استرس گرديده است، از اين رو افراد استرس بيشتري را در زندگي تجربه مي‌كنند بنابراين بايد اذعان نمود كه استرس يك ركن اجتناب‌ناپذير زندگي بشر امروزي مي‌باشد و اغلب افراد در مراحلي از زندگي خود با موقعيت‌هاي تهديد آميز متعددي روبه رو مي شوند. 
به اعتقاد ورلي  (1992) استرس تحصيلي مهمترين نوع استرس سنين نوجواني است كه مي تواند سلامت رواني دانش آموزان را تهديد كرده و اثرات سويي بر كارآمدي و شكوفايي استعدادها و شكل گيري شخصيت آنان و عدم امكان دستيابي به اهداف تحصيلي داشته‌باشد. از طرفي اين امر به خصوص در دوران نوجواني از اهميت به سزايي برخوردار مي‌شود. اغلب پژوهش ها در حيطه سلامت نوجوانان مبين آنند كه بسياري از نوجوانان در گذر از اين دوره مشكلات جدي را تجربه مي‌كنند عواملي مانند تغييرات سريع جسماني، شناختي، و اجتماعي در كنار عوامل استرس‌زاي موجود در محيط آموزشي از قبيل دنبال نمودن اهداف تحصيلي تقاضاهاي خانواده و تمايل آنها براي ادامه تحصيل اماده سازي براي ورود به دانشگاه دغدغه فكري داشتن شغل مناسب و كسب درآمد و استقلال مالي از چالش‌هاي جدي و منابع استرس‌زا در دوران نوجواني است. دراين راستا شناسايي عوامل خطر زا و در صورت امكان جلوگيري از بروز آنها و شناسايي سيستم‌ها و عوامل حفاظتي جهت افزايش توان مقابله با شرايط استرس‌زا ضرورتي اجتناب ناپذير خواهد بود. 

محدودیت‌های موجود در انجام رساله دکتری روانشناسی

1-    شیوه اساسی جمع آوری اطلاعات در این پژوهش مبتنی بر پرسشنامه‌های خود گزارشی بود، گرچه چنین شیوه ای در بیشتر پژوهش‌ها متداول می‌باشد اما این امکان وجود دارد که عملکرد دانش آموزان در موقعیت واقعی با ادراک آنان از همان موقعیت متفاوت باشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود اطلاعات مربوط به متغیرها از منابع متعدد گردآوری شود تا با اطمینان بیشتری بتوان به نتایج استناد نمود. 
2-    صداقت آزمودنیها درپاسخگویی به پرسشنامه‌های خود گزارشی و مشخصات دموگرافيك از جمله محدودیت‌های دیگر این پژوهش می‌باشد. 
3-    مطالعه حاضر از نوع همبستگی بوده بنابراین در تحلیل ارتباطات و استنباط علّی باید احتیاط‌های لازم را اعمال نمود. 

4-    محدودیت دیگر انجام رساله دکتری روانشناسی حاضر مربوط به گروه نمونه و مقطع تحصیلی جامعه مورد پژوهش می‌باشد. بدیهی است با توجه به اهمیت نقش عوامل حفاظتی و فرآیندها در مقاطع رشدی مختلف، در تعمیم نتایج به گروههای سنی و نمونه‌های دیگر باید با احتیاط عمل نمود. 

5-    از جمله محدودیت‌های پژوهش حاضر عدم اختصاصی کردن عامل خطر و شرایط بحران می‌باشد که بدیهی است با تمرکز بر روی حوزه خاصی از شرایط خطر می‌توان به نتایج اختصاصی‌تری دست یافت.
6-    از جمله محدودیت‌های ديگر در انجام رساله دکتری روانشناسی حاضر مربوط به ابزار جو تعاملي معلم-دانش‌آموز می‌باشد. از آنجا كه اين پرسشنامه در دوره دبيرستان انجام شده، بدليل تعدد در معلمين اين دوره، در خوش‌بينانه‌ترين حالت، پاسخ دانش‌آموزان احتمالاٌ برآوردي از ميانگين ذهني آنها براي كل معلمين مي‌باشد.

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام رساله دکتری روانشناسی در شیراز و سایر شهر های ایران با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۱۲/۰۳
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری برنامه ریزی و رفاه اجتماعی

انجام پایان نامه برنامه ریزی و رفاه اجتماعی را می توان با داتشن نمونه کار به راحت [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۰
|
سینا
نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

نکاتی پیرامون پذیرش مقاله

پذیرش مقاله به معنای قبول شدن و منتشر شدن آن در یک نشریه علمی یا کنفرانس مورد قبو [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۹
|
سینا
How to write my master thesis?

How to write my master thesis?

Writing a master's thesis needs a special ability that many graduate students don't have, and this [...]

۱۴۰۳/۰۲/۰۸
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب